My Day become a wife

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, October 19, 2011

Terhimpit sendiri

Dulu semasa tema
"keluarga didahulukan pencapaian diutamakan" banyak menda aku korbankan..bukan nak mengunkit tapi issue ini masih belum selesai.

Masa mula2 masuk duit JPA yang patutnya aku guna untuk settle PTPTN utk satu semester, aku tak settle pun tapi minta untuk minta lewatkan tempoh bayaran sehingga habis belajar. PTPTN no hal punya masa tu diaorg kaya... lagi pun bukan banyak pun RM7000 ja...

Balik dari tu yang aku masih ingat aku bg mak duit minta carikan aku motor, biasa lah duduk U ni motor satu keperluan.Mak keluar melilau dengan Pak Dali aku dan resultnya dia balik rumah dengan dua bijik motor.. Mak kata yamaha sport tu aku nyer yang lagi satu Honda Ex5 kot..abang punya.. abang punya????

reason:
- aku pompuan, sesuai naik motor kecik2 n ringan2 ja..
- mak nak tolong abang Din (owner kantin dia) dia nak jual moto n pakai duit rasa 2000 kot mak bg dia pastu balance tu mak bayar bulan2.

Ikhlas: tak kisah pun diperlakukan begitu..abang aku jugak..menda nak berkira..
(bestnya jadi abg takyah usaha apa pun dpt motor - motor kedua ni, motor pertama mak beli masa dia form 4 pastu ada conflict sikit dengan Pak Dali mak jual - pun takyah keluar sesen pun abg dpt motor -just minta )

Masa berlalu, Abang Din buat hal, motor kat abang masih nama dia, dia pergi gadai geran..motor kena tarik, mak bising kat dia, dia bayar mak balik monthly RM50. (aku???? bukan duit aku kah itu???)

Motor aku pulak yg aku masih ingat mak ada bg abg 100 utk urus geran, aku tatau mcm mana result, abg kata settle, apek tu tak minta duit pun so 100 tu abg punya....
Atas geran takda nama aku, takda nama abg, ada nama org yg aku tak kenal, malas nak panjang citer aku wat bodo ja..dah memang selalu diperbodohkan...
Kes motor yahama sport tu, masa aku nk renew roadtax ada saman, RM700 kot, aduhai..nak jual motor pun harga lebih kurang mcm tu...aku lak student nama nak cari duit byk tu, nak makan pun berjimat..so aku idup bersama motor bergelar kancai..peliknya semua kesalahan kat Penang, setahu aku lepas aku beli ja motor tu aku terus bawak pergi johor..memang ada org guna sama no kat Penang, bukan nama aku ..biarlah...

abeh belajar, aku gak la nk kena clear balance PTPTN aku...mak lak yang dia tau cukup bulan duit masuk..pastu selalu berlakon sedih takde duit..abg, anak manja mak, nak apa minta ja...so faham2 sendiri lah...

Hari ni, ada surat JPJ send kat aku minta gi soal siasat lak,..hurm pergi jelah..kena masuk dalam atas bukan kesalahan aku pun nk wat mcm mana..leh gak rehat minda...

No comments:

Post a Comment